lördag 1 januari 2011

Altrade askar till föräldrarna

Båda mina föräldrar fyller år under den tidiga hösten. I år fick de sina presenter i vars en altrad ask istället för inslagna i presentpapper.

Askar gör jag också på beställning. Det går alldeles utmärkt att t.ex. få skrivit ett namn på presentasken vid födelsedagar, dop etc. eller två namn på presentasken som ska rymma presenten till ett bröllopspar. Eller varför inte ordet "LYCKA" på presentasken till en liten nyfödd eller till de nyblivna föräldrarna? Endast fantasin sätter gränser...

Så här ser askarna ut som jag gav till mina föräldrar.



Pappas ask går i svart och vitt. Jag gillar randiga papper över lag och blev väldigt glad när jag hittade detta papper med svarta och vita ränder i olika tjocklek. Asken dekorerade jag sedan med ett svart sidenband runt kanten på locket, lite bling och "PAPPA" i glittriga bokstäver.




Mammas ask klädde jag i ett av mina favoritpapper från BoBunny. Själva asken och locket är klädda i olika papper ur samma serie så de passar perfekt ihopa. Asken har jag sedan dekorerat med rosor i olika rosa toner, tygblad, virkade blommor och "MAMMA" i glittriga bokstäver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar