fredag 31 december 2010

Nya kort efter några scrap-stunder under veckan som gått

De flesta korten jag gör har måtten 6'*6'. Så det fungerar väl lite som ett standard mått här. Om ett kort har andra mått så anger jag det i texten.

Förutom kort i storleken 6'*6' så gör jag avlånga kort med måtten 3'*8,5' och kvadratiska kort 5'*5'.  

Ett kort med måttet 5'*5'. Jag gillar kombinationen svart och vitt tillsammans med accessoarer i rött.


Designen är väldigt lik den på kortet ovanför.




Det vackra pappret med magnolier på som jag är så förtjust i. Spets och skira organzaband passar alldeles utmärkt till pappret tillsammans med nålar och, som på det nedersta kortet, rosor.


Önsketänkande... Åh, sommar... Känns långt borta! Men, ett "Glad sommar"-kort blev det ändå. Här med den söta Tilda från Magnolia och några gula blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar