torsdag 15 december 2011

Julmys och fika

Det har avverkats en och annan fika den senaste veckan och jag har som gåva till värdinnan då passat på att ge bort en presentpåse med hembakat eller julgodis och en dekorerad tändsticksask. Efter att inte ha scrappat på länge så har jag äntligen hittat tillbaka så nu kommer det säkert att dyka upp ett och annat alster här igen. Det är kul att ha fått tillbaka inspirationen!


Söndagens värdinna, en kär kollega, fick den här juliga tändsticksasken och två hemmagjorda chokladpraliner i form av hjärtan. Vi hade en mycket trevlig och mysig eftermiddag med många skratt. Vi lekte julklappsleken också. Jag köpte handstöpta stearinljus och kompletterade det med en liten julig tändsticksask och hemmagjort julgodis. Närmare bestämt trillingnöt och chokladdoppad nötkrokant. 



Mitt julgodis var väldigt populärt och det tjuvades fram och tillbaka mellan värdinnan och en av kollegorna. 

Även nu i veckan har jag hunnit med en fika. Denna gång hemma hos en kär vän som också är en föredetta kollega. Även hon skulle ju så klart få en liten gåva. 


Denna gång blev det inget godis utan istället sega pepparkakscookies. Jag visste sedan tidigare att dessa var en favorit hos värdinnan så varför då inte glädja henne med ett hel gäng nybakade cookiesar. 


4 kommentarer:

  1. Alla kakor som du gör är helt fantastiska både till formen och smaken! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Pernilla! Du får fortsätta att vara "provsmakare" och recensera mina små verk. =)

    SvaraRadera
  3. De var helt underbart goda. Till å med Daniel som inte är så förtjust i kakor, smaskade i sig med välbehag.

    SvaraRadera
  4. Tack Ulrika! Kul att höra att de även föll Daniel i smak. =)

    SvaraRadera