lördag 31 december 2011

Blomsterprakt

Jag har aldrig tidigare gett mig in på att försöka att tillverka egna pappersblommor att scrappa med men efter att ha läst en tutorial i Magnolia INK Magazine så tänkte jag att jag i alla fall skulle göra ett försök. Så, igår kväll började jag så smått med att plocka fram allt jag behövde och även göra några stommar. Stommarna har jag arbetat med under förmiddagen idag och nu är jag hyfsat nöjd med resultatet. 


Tre olika designer på blommorna blev det.


Rosor är väldigt användbara och vackra i sig så det blev både rosenknoppar och utslagna rosor i rosa.







Vad detta skulle kunna vara för blomma har jag då inte en aning om. En fantasiblomma i en lite gulaktig ton med en gnutta blålila längst in på bladen. 




Jag kommer absolut göra egna blommor fler gånger. Det är riktigt kul men också lite knepigt och pyssligt. Med andra ord så passar det mig perfekt. Jag har material hemma så att jag kan göra dem i många olika nyanser... Det blir en härligt scrap-vår att se framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar