torsdag 5 januari 2012

Sex månader

Det har idag gått sex månader sedan Tyson blev en änglahund. Åh, min älskade Tyson... De som säger att tiden läker alla sår talar inte sanning. Såren blir bara lite lättare att leva med, inte för att man vill utan för att man tvingas till det. 



Sommaren 2001 flyttade Tyson hem till oss. Ett litet yrväder med en starkvilja, mycket bus och ett stort, stort hjärta. I lite mer än 10 år förgyllde han vår liv och jag är evigt tacksam för varenda minut jag fick spendera med honom.



"Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän
Något fint går itu.
Här är jag, var är du?
Jag vill tro, att vi träffas igen.
Som en fjäril som lyfter från blomman,
som en fågel som lämnar sitt bo
söker själen sin väg mot det höga,
så har jag hört,
så har jag lärt.
Är det sant, så vet du det nu.
Här är jag, var är du? 
Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän
Något fint går itu.
Här är jag, var är du?
Jag vill tro, att vi träffas igen."
Mista en vän (psalm 799 i den svenska psalmboken)
Text och musik av Gullan Bornemark


Saknaden är enorm. Du fattas mig. 

För evigt älskad.
För evigt saknad.
Aldrig glömd.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar