onsdag 11 januari 2012

Flera, mera

Idag har jag sorterat lite bland mina mönsterpapper. En salig röra har jag haft där länge men nu så börjar det bli ordning på torpet igen. Jag har allt i en stor mapp, både cardstock och mönsterpapper. Jag började med att sortera alla efter fabrikat och därtill sorterat in den cardstock jag köpt till speciella papper så att jag vet att färgerna fungerar ihop.  


Nu inser jag också hur mycket papper jag har så jag får se till att bli lite flitigare med att använda de papper jag redan har och inte bara använda de nya som jag köper av anledningar som t.ex. de är fina, precis sådan papper har jag letat efter, kan vara bra att ha, borde scrappa mer i den färgen etc. Visserligen har jag inte köpt nya papper på väldigt länge men jag ska ändå se till att sätta sprätt på några av de papperna jag redan har innan jag köper nya. 


Efter att ha sorterat bland papperna har jag däremot insett att det blir bra mycket lättare att hålla i ordning och bra mycket roligare att skapa (just eftersom papperna är lätta att hitta) om jag fördelar papperna mellan två mappar. Så småningom blir det säkert att jag köper en mapp till men tills dess så får detta system fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar