fredag 15 juli 2011

Kalle 85 år

För en tid sedan var det tid att fira en 85-åring i bekantskapskretsen. Att göra kort till karlar är svårt, att göra det till en äldre herre är ännu svårare. Hrm... Jag fick fundera länge och väl innan jag kom fram till vad och hur jag skulle göra.


Någont tur till Scraproom visste jag att jag inte skulle hinna med så jag var tvungen att använda det material som jag hade hemma. Resultatet av många timmars funderande och scrappande blev såhär:


 Ett kort som huvudsakligen går i orangea toner med ett diskret men ändå dekorativt randigt/rutigt papper. Att det skulle stå födelsedagsbarnets namn och ålder var en självklarhet och det fick jag fram med hjälp att bokstäver och siffror utstansade med min BigShot. Kortet fick också två utstansade fjärilar som dekoration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar