lördag 6 augusti 2011

Retro är inne

Retro är väldigt inne just nu och det anammar jag i ett kort jag gjort nyligen. Kortets mottagare Dennis fyllde nyligen 18 år och det skulle ju så klart firas av släkt och vänner. Att kombinera retrokänsla och en hint av Dennis kockutbildning blev riktigt bra då den lilla muffinsen (som ni sett tidigare) med ljusgul frostig passade alldeles utmärkt med papperna från Jillybean Soup. Bokstäverna och siffrorna jag stansat ut har fått sig ett lager av Crystal glaze för att de inte ska försvinna i det prickiga pappret. Muffinsen, som även den fått ett lager Crystal Glaze på muffinsformen och lite glitter på frostingen, samt den ram den sitter på har jag fäst med distanskuddar.


Beställaren blev väldigt nöjd med kortet och det hoppas jag att mottagen också blev!






Tyvärr är det så att kortet inte kom till sin rätt på bilderna. Stilen, mönstret och färgerna är betydligt mycket mer väl matchade än vad som kommer fram på dessa kort. 

Jag tror nog att jag får köpa på mig ett lite lager av dessa papper. De var roliga att scrappa med och stilen passade mig perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar